Search
 
 

Display results as :
 


Rechercher Advanced Search

Latest topics
» cara nak hilangkan tekanan hdp.
15th July 2010, 8:22 pm by king's

» ni untuk kelana jak ka?????
23rd March 2010, 12:23 pm by king's

» ALAM SEKITAR
23rd March 2010, 12:22 pm by king's

» lagu pengakap yang termashur...
14th February 2010, 8:49 am by NOOR FADIZLA HAMZAH

» SOAL JAWAB BERSAMA PEN & PESURUHJAYA DAERAH
8th August 2009, 11:58 am by NOOR FADIZLA HAMZAH

» Isu Pendaftaran Ahli
22nd April 2009, 5:19 pm by king's

» dlm dillema...
24th February 2009, 11:15 am by NOOR FADIZLA HAMZAH

» BEST KA CHAMPING??
17th February 2009, 12:02 pm by NOOR FADIZLA HAMZAH

» 7th APR Photo Contest : "Scouts Reaching Out"
16th December 2008, 10:37 am by king's

Affiliates
free forum
 



dlm dillema...

View previous topic View next topic Go down

dlm dillema...

Post  queen1534 on 25th August 2008, 2:11 pm

Wink haloo.. saja ja nak kongsi2 persoalan yg sda lama jga la di simpan... aku baru ja lepas bertugas di pesta konvo ums..
bgni ba ceritanya... dulu2 aku slalu dgr pengakap dibanggakan pastu plg byk berkhidmat la.. suma la yg baik2 aku dgr.. tp stp kali la kan aku ikut mana2 acara mcm pesta konvo ni.. scratch aku selalu tgk budak2 pbsm, st john jak ada? jd pengakap ni apa? kn kita pun blh juga bab2 kecemasan ni.. persoalan nya itula.. Question pastu, aku adala tnya2 org2 cni psl pngakap.. suma yg aku dgr meyakitkan ati aku jak.. aku try juga backup smp mau gaduh pun ada jg kdg2.. dorg ckp scout ni teda2.. sepa la yg ndak panas kan.. tp aku backup jg scout.. rabbit . jd kan... persoalannya, scout tu apa? aku tharu bah ni.. bab dorg kutuk2 scout.. ada lagi kan, dorg bekas scout. What a Face jd semangat la kt ni mau buka cerita sal scout. lum papa lagi dia suda ckp "scouting ni bodoh bah ni" anah.. Mad mau jg la aku memanas kn.. p ndak jd bab dia lelaki. dia blg abg dia dulu pesuruhjaya. pastu berenti natau napa aku lupa.... knp bah tu? tlg senior2 ku.. manatau kamu yg lebih berpengalaman blh tlg aku. asal aku ckp aku scout kn, dorg trus2 ni kutuk cam s***. aku mau backup pn payah, bab satu org jak aku sian.... Sad Embarassed

queen1534
Baru Belajar
Baru Belajar

Number of posts : 6
Age : 27
Registration date : 2008-08-01

View user profile

Back to top Go down

ehehe..

Post  king's on 27th August 2008, 4:10 pm

ni masalahnya sekarang..
kita tak la menolong sesuka hati tanpa ada surat.
kalo dorang hantar surat kepada ketua pengakap.pasti kita akan tolong kan..
kita ni ikut arahan ketua.

sekarang ni,SURAT panggilan perlu ada..kita tak semestinya..mentang-mentang kita pengakap..kita kena menolong nanti ada apa-apa berlaku kan..kita juga yang di salahkan.

ni lagi..di malaysia banyak juga persatuan lain macam KRS,BOMBA,Kadet Polis..
jadi dorang-dorang la ni juga yang patut membantu..

St.john..PBSM..memang tugas dorang untuk memberi pertolongan CEMAS..
sebab itu jak bidang dorang..

dan mereka selalu mendapat SIJIL CPR.
dan kita pengakap.kebanyakkan "pertolongan Cemas"hanya sebagai pengetahuan..dan bukan bidang utama kita.. dan tak semua ahli pengakap yang ada lesen CPR.

Scout..pengakap...
....Ni apa yang ko dapat di pengakap??
bagi saya la kan..tak tau pula orang lain..
...pengakap dalah tempat saya belajar berdikari.
memotivasikan diri saya seperti dalam undang -undang pengakap..

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  queen1534 on 29th August 2008, 11:57 am

btl la jg apa yg anda perkatakan..
heheehhehhe.. everything must be in black and white.. btl la jg.. hemmm... ..
sedih jg la kekadang.. hehheehehe.. kekadang jak.. bukan sal tu jak la...

mg btl la kita jak tau apa yg kita dpt dr scout kan??? hehehehehe... byk bah blh blaja dr scout ni sbnrnya.. mcm2 la. erti hidup, susah, senang, ENJOY, blaja berdikari, thn kena SAIKO, everything la... apa pun, SAYA BANGGA MENJADI RAKYAT MALAYSIA!!!! SAYA BANGGA MENJADI SCOUT.... SELAMAT MENYAMBUT HARI KEBANGSAAN MALAYSIA!!!!

~ TEDA2 NI LARI DARI TOPIC~ HUAHUAHUAHUA...

queen1534
Baru Belajar
Baru Belajar

Number of posts : 6
Age : 27
Registration date : 2008-08-01

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 29th August 2008, 12:21 pm

iya..
selamat menyambut hari kemerdekaan..

saya bangga jadi SCOUTs..
kerana scouts juga saya dapat berhijrah dari zaman jahilliah saya ke zaman pengakap.

dengan berpengakap saya ada semangat untuk berdikari,berusaha, dan akhirnya saya da jadi pen.peg. gred 29..

insyaallah lepas digree ni saya ambik gred 41. dan seterusnya abiskan MASTER saya. untuk ambik gred 48.. dalam 2012/2013 saya da abis master


selamat menyambut hari merdeka untuk MALAYSIA,DIRI.dan keluarga..

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  Roy_BorRoy on 15th September 2008, 9:33 am

nduk cian.....org yg mengutuk tu tiak paham apa perjuangan kita dalam pengakap.....ala....biar jak drg mengutuk...jan kita kasi panas hati sendiri.....yang penting kita tau kenapa kita join pengakap....n apa untungnya kalau kita berpengakap.....kalau drg xmau dgr apa pendapat kita....sabar jak la.....doa2 jak nanti 1 hari nanti bila drg tua2 sikit, drg sedar betapa pentingnya pengakap n apa kebaikkannya bila sudah ada anak.....bt masa ni aku langsung xda masa bepengakap.....uina....kenapa kamu tanya.....lakiku kerja malam.....pastu cuti jan harapla dapt.....untung2 dapat menyimbut cuti ujung taun.....dapat juakla cium bau tanah sabah.....lagi....mau kuar rumah mesti dapat kebenaran laki.....xkan ikut suka2 jak..............bedosa aku......lagipun....xsenang atiku mo bepengakap xda laki.............na.............nantila lepas lagi 7thn....kami balik menetap trus d LD.....bepengakapla kami sampai temuntah2

Roy_BorRoy
Terlebih sudah
Terlebih sudah

Number of posts : 149
Age : 32
Location : Ampunk
Registration date : 2008-06-16

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 15th September 2008, 11:44 am

iya kan..
harap dorang tahu kenapa dorang masuk pengakap..

dan harap dorang tahu kenapa ada yang tua-tua ni pun masih berpengakap.
dan apa agong,perdana menteri,pegawai-pegawai masuk pengakap..

dan apa tujuan berpengakap..

kalo mau tahu pengakap,baca undang-undang pengkap,,da aktiviti pengakap..dan fikir lah untuk kesesuaian diri..
dan tanya la diri sendiri "KENAPA SAYA MAU BERPENGAKAP"

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

askum...

Post  NOOR FADIZLA HAMZAH on 15th September 2008, 4:47 pm

I love you hm...betul juga. Belajar ssuatu mlalui pgalaman.
Sayangnya d UMS sdri pgakap seolah terkubur.
- ada berbual ngan sinior pgakap kat cni. Dia cita dah 2 kali urus permohonan utk buat keleb pgakap kat ums...Sampai skrg masi xda respon.
- Diorg pdg pgalap sebelah mata, ada yg kata masalah dr pentadbiran pgakap sdri yang kucar kacir. Betulka?
- Hu...sya x berani cakap...
- Mcm mana lg...diam n pekakan telinga ja la.
- Sya pun org baru, masih mcari

NOOR FADIZLA HAMZAH
Selalu Sudah
Selalu Sudah

Number of posts : 39
Age : 29
Location : LAHAD DATU
Registration date : 2008-09-04

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 15th September 2008, 5:12 pm

tak ada la sampai kucar kacir/..

cuma ada masalah sikit di ibupejabat kuala lumpur..
tapi negeri kan masih ok..

ni ada apa-apa ko tanya c ryan..
macam mana..mungkin datok boleh kuarkan surat..ke UMS..

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  Gemuk Tapi Kiut on 18th September 2008, 5:20 pm

Aku ada juga dihubungi oleh 3 pihak berbeza yang berura-ura mau wujudkan Kelanasiswa di UMS nih..tapi bila sudah diterangkan prosesnya..sampai sekarang belum ada feedback lagi.

KLKM memang didaftarkan di bawah Negerinya sendiri (KLKM) di peringkat pusat. Tapi aktiviti yang bakal disertai kebanyakannya adalah di dalam negeri..jadi memang sepatutnyalah permohonan pendaftaran dihantar ke negeri untuk tujuan fail dan negeri akan mengajukannya kepada KLKM Pusat.

3 pihak yang berhasrat mahu menubuhkan Pengakap di UMS tu pun rasanya saling tidak mengetahui antara satu sama lain...maknanya tidak ada rangkaian komunikasi atau perhubungan untuk 'synchronize' benda ni (penubuhan Pengakap) dalam UMS.

Kalau dibilang masalah dari pihak admin, rasanya tiada masalah kerana satu daripada pihak yang menghubungi saya terdiri daripada para staf di pendaftar dan jabatan2 lain di UMS (kebanyakan mereka adalah bekas Kelana Ibupejabat Negeri satu masa dulu)

Satu lagi isu ialah ... rasanya UMS sudah didaftarkan di peringkat pusat. Ini kerana semasa kami menyertai Kolokium semua Pesuruhjaya Pengakap Malaysia pada Disember lepas, saya merupakan pembentang projek contoh (Scouting's Sunrise) dan saya sempat bercerita dengan wakil pesuruhjaya Negeri KLKM yang membentangkan projek khas KLKM. menurut beliau, UMS merupakan saudara baru yang baru didaftarkan dalam KLKM. benda ini juga diumumkan semasa pembentangan beliau.

Saya rasa ianya munasabah kerana semasa program Scouting's Sunrise di Kundasang, terdapat satu kontinjen yang mendaftar di bawah nama Kelanasiswa UMS dan mereka ini juga merupakan ahli jawatankuasa ICT Pengakap Negeri (untuk maklumat lebih lanjut, sila hubungi En. Ahmed Tariq [DC Inanam] kerana secara geografi, UMS terletak di bawah Daerah Inanam). Saya mengenali para Kelanasiswa UMS ini juga melalui beliau. Tapi yang menghairankan, para Kelanasiswa ini semuanya bukan berasal daripada Sabah. Kebanyakannya samada daripada Johor ataupun Sarawak. Dan bila saya tanyakan mengenai Pengakap Raja kita yang berada di UMS dan berhasrat menubuhkan Kelanasiswa, tiada seorang pun daripada mereka yang mengenali Pengakap kita di sana.

Jadi, kesimpulannya, sekiranya betul ada usaha untuk menubuhkan Kelanasiswa di UMS (kalaulah betul belum tertubuh)..dapatkan dulu undian suara agar dapat diketahui siapa2 yang berminat dan mana-mana ahli Pengakap yang ada di UMS. Selaraskan benda ni agar tiada timbul masalah dan pertindihan.

u/p: staf di pendaftar UMS yang menghubungi saya pun atas inisiatif beliau sendiri kerana minat untuk menubuhkan Kelanasiswa dan bukan kerana dihubungi oleh pihak Pengakap. Saya berkeyakinan untuk berkata sedemikian kerana saya mengenali dan sempat bersama-sama beliau di dalam Krew Kelana Ibupejabat Negeri dahulu, sebelum beliau menjadi kurang aktif kerana melanjutkan pelajaran.

Gemuk Tapi Kiut
Lama Sudah
Lama Sudah

Number of posts : 74
Age : 40
Location : Belakang Bukit Kopungit, KK
Registration date : 2008-06-21

View user profile http://profiles.friendster.com/rayngs

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  Gemuk Tapi Kiut on 18th September 2008, 5:26 pm

Sambungan kepada isu Kelanasiswa di UMS, saya rasa Pengakap kita agak beruntung kerana dengan adanya anak kepada Pesuruhjaya KLKM yang menuntut di UMS dan Politeknik Kota Kinabalu..sedikit sebanyak ini akan dapat membantu dalam proses yang berkaitan.

Gemuk Tapi Kiut
Lama Sudah
Lama Sudah

Number of posts : 74
Age : 40
Location : Belakang Bukit Kopungit, KK
Registration date : 2008-06-21

View user profile http://profiles.friendster.com/rayngs

Back to top Go down

askum

Post  NOOR FADIZLA HAMZAH on 24th September 2008, 1:56 pm

Wink hm...nampaknya ada sdikit slah faham dari pihak kami.
Ndak apa...nti sya sampaikan pada diorg. Walaupun agak lambat, sya harap sangat kelana UMS wujud dalam erti kata sebenar....

Tima ksh mberi pdangan...

NOOR FADIZLA HAMZAH
Selalu Sudah
Selalu Sudah

Number of posts : 39
Age : 29
Location : LAHAD DATU
Registration date : 2008-09-04

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 10th October 2008, 10:39 pm

k..nampaknya dapat juga selesaikan..
terima kasih kepada ryan.
ni noor kalo ada apa-apa yang masih ada keraguan..
boleh la terus bertanya kepada en.ryan. dia di ibu pejabat.
kalo untuk pengakap Lahad Datu..boleh tanya jak di forum ni atau email kepada pengakapld@yahoo.com

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

askum..

Post  NOOR FADIZLA HAMZAH on 17th October 2008, 12:37 pm

boleh ka sya minta alamat atau no phone `rakan2 yang berkaitan'...mksud sya, kawan yang bekerja di pendaftaran n kakitgn ums yg berkaitan (ahli pgkp). Disinilah mslhnya, 3 pihak yang dimaksudkan oleh skip rean tu...mmg saling x berhubung.

NOOR FADIZLA HAMZAH
Selalu Sudah
Selalu Sudah

Number of posts : 39
Age : 29
Location : LAHAD DATU
Registration date : 2008-09-04

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 29th October 2008, 10:42 am

iya..
ryan bagi tu no.tel

supaya senang juga ni kawan kita di sana..

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  Gemuk Tapi Kiut on 21st November 2008, 2:43 pm

Cuba hubungi 019-8510195(Jane Wong)

Gemuk Tapi Kiut
Lama Sudah
Lama Sudah

Number of posts : 74
Age : 40
Location : Belakang Bukit Kopungit, KK
Registration date : 2008-06-21

View user profile http://profiles.friendster.com/rayngs

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 21st November 2008, 4:15 pm

ba sahabat ku yang di UMS..

sila laberhubung dengan sahabat pengakap kita di sana..

019-8510195(Jane Wong)

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  NOOR FADIZLA HAMZAH on 25th November 2008, 5:24 pm

Smile tima kasih...la dah sebarkan nom tu kepada rakan pengakap d ums...dah sms p nombor tu juga...cuma, skrg tgh cuti...paling pun, jpa pensyarah tu time masuk sem depan...apapun...dah cukup membantu...
la rasa gembira,,,
tp,xbgs kn gembira sgt, urusan ni x selesai lg...

NOOR FADIZLA HAMZAH
Selalu Sudah
Selalu Sudah

Number of posts : 39
Age : 29
Location : LAHAD DATU
Registration date : 2008-09-04

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  king's on 10th December 2008, 8:46 am

iya betul.."orang tua-tua kata..jangan terlalu gembira nanti ending nya akan sedih nanti." banyak kan bersyukur..ehehehe..baru sentiasa gembira..eheheh

king's
Bapa FORUM
Bapa FORUM

Number of posts : 325
Age : 34
Location : lahad datu,sabah
Registration date : 2008-03-18

View user profile http://shar82.page.tl/

Back to top Go down

penat ngan keja...

Post  NOOR FADIZLA HAMZAH on 24th February 2009, 11:15 am

geram btl la....cuba bygkn,

sebulan yang lepas, dapat 1 keja...mau buat pbentangn...esok.
Bru kelang kabut ari ni....

itulah yang terjadi...buat kerja last minit. La da siapkan bahagian la, tgl tambah bahagian keja diorg...

semua pun ada keja...buzy la katakan...tp, utamakan yang mana dlu la. Tu pun payah...agaknya kat mana2 pun msti jpa org2 berperangai macam ni.

hidup kita bukan untuk susahkan orang...beringatlah.Marah awal2 pg ni x elok untuk kesihatan.... Mad Mad Mad

NOOR FADIZLA HAMZAH
Selalu Sudah
Selalu Sudah

Number of posts : 39
Age : 29
Location : LAHAD DATU
Registration date : 2008-09-04

View user profile

Back to top Go down

Re: dlm dillema...

Post  Sponsored content Today at 11:41 pm


Sponsored content


Back to top Go down

View previous topic View next topic Back to top


 
Permissions in this forum:
You cannot reply to topics in this forum